فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
صنایع دستی مدیر کل صادرات معاون صنایع دستی کشور در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

توافق برای حضور صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌های بزرگ روسیه

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل صادرات معاون صنایع دستی کشور از توافق برای حضور صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌های بزرگ روسیه خبر داد.

حسن خواجه‌بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ روسیه، معاون دپارتمان هنری وزارت فرهنگ روسیه و معاون بین‌الملل کتابخانه‌‌ دولتی ادبیات خارجی روسیه اظهار داشت: این جلسه امروز با حضور معاون صنایع دستی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ابتدا آماری از صادرات صنایع دستی ایران به روسیه داده شد افزود:‌ در 6 ماهه اول امسال 284 هزار دلار بود که در بین کشورهایی که ما با آنها مراوده تجاری داریم رتبه سیزدهم را داشت و آنها هم اظهار داشتند که امیدوارند این عدد کمتر شود. همچنین عمده صادرات صنایع دستی ایران به روسیه، دستباف‌ها شامل فرش، گلیم و شیشه و مصنوعات چوبی که عمده آنها مبل است و مصنوعات مس که بیشتر محصول اصفهان هستند صادر می‌شود.

خواجه‌بیدختی با بیان اینکه همچنین مبادی خروجی ما عمدتا فرودگاه امام خمینی و گمرک آستارا از طریق مرز دریایی است تصریح کرد: جالب است که ما هیچگونه واردات صنایع دستی رسمی از روسیه نداریم، همچنین در این جلسه توافق شد که تبادل هنرمندان صنایع دستی برای نمایش و عرضه هنرهای سنتی بین دو کشور را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: آنها قول تسهیل حضور صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌های تخصصی روسیه را دادند که تسهیل کنند و گفتند که در روسیه نمایشگاه‌های صنایع دستی بزرگ و عظیمی دارند که بیشتر شرکت‌کنندگان آنها محصولات کشورهای مناطق شرقی روسیه و قفقاز است و اذعان کردند که حضور ایران و صنایع دستی آنها در این نمایشگاه‌ها می‌تواند موجب رونق آنها شود.

مدیرکل صادرات صنایع دستی معاونت صنایع دستی کشور اضافه کرد: تقاضا کردیم تسهیلات امور گمرکی در هنگام ترخیص را پیگیری کنند که آنها هم قول پیگیری دادند. همچنین تقاضا کردیم نمایشگاه‌های دوره‌ای آثار هنرهای سنتی ایرانی که در مجموعه‌های روسیه موجود است در ایران برگزار شود که آنها هم درخواست متقابل را مطرح کردند و گفتند اگر این تقاضا دو طرفه باشد استقبال خواهیم کرد که ما هم قبول کردیم. 

خواجه‌بیدختی خاطرنشان کرد:‌ طرف روسی برای جشن 4 هزار ساله شدن شهر دربند در حاشیه دریای خزر که جنوبی‌ترین قسمت فدراسیون روسیه و با ترکیب فرهنگ ایرانی است و آثار دوره ساسانی را می‌توان در این دوره دید دعوت کرد. از جمله آثار تاریخی ایرانی موجود در این شهر می‌توان به دیوار عظیمی که در زمان ساسانیان در این شهر کشیده شد اشاره کرد که دسترسی مهاجران را به جنوب آن شهر سخت می‌کرد، این جشن به زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.