فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

شهرام امیری، استاد دانشگاه یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با تسنیم:

دلال‌های صنایع دستی خیابان ویلا را بیچاره کردند/صنایع بومی هر استان ۱۰۰ سال دیگر فراموش می‌شود

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه ضمن انتقاد از حضور دلال‌ها در صنایع دستی گفت: دلال‌ها، خیابان ویلا را که مرکز صنایع دستی تهران است بیچاره کردند.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت:‌ نقش خیایان ویلا و فروشگاه‌ها را نباید در تولید و فروش صنایع دستی استان و شهر تهران دست‌کم گرفت، متأسفانه در حال حاضر خیابان ویلا و فروش صنایع دستی در این خیابان که مرکز خرید صنایع دستی شهر تهران محسوب می‌شود در حال ورشکست‌شدن است که باید هر چه سریعتر برای این موضوع فکری کرد.

وی با بیان اینکه اگر آن فروشنده در خیابان ویلا نباشد منِ تولیدکننده هم نیستم تصریح کرد: یکی از دلایل ورشکست‌شدن این خیابان، دلال‌ها هستند که به معنای واقعی فروشنده‌ها را بیچاره‌ کردند و شاید بتوان گفت یکی از عوامل قیمت بالای صنایع دستی هم همین موضوع است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اینکه هرگاه توریست خارجی وارد کشور می‌شود آنها را در تهران ابتدا به خیابان ویلا و در اصفهان به میدان امام می‌برند نشان از اهمیت زیاد این مراکز است اما متأسفانه عدم نظارت دقیق در این زمینه موجبات کمرنگ‌شدن این مراکز و به تبع آن صنایع دستی را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: در کشور ما بومی‌سازی بسیاری از صنایع دستی وجود دارد و هر استانی شاخصی در صنایع دستی دارد، مثل تبریز که نقره‌سازی و فرش دارد، زنجان که چاقو دارد، صنایع دستی بجنورد، چارق و شهرکرد، قفل و آهنگری است، اتفاقی که الان افتاده این است که به اعتقاد من صد سال دیگر همه این ها فراموش می‌شوند چرا که همین الان به واسطه پایتخت‌بودن اصفهان از نظر فرهنگی اساتید بنام هر شته که در استان خود بودند به اصفهان عزیمت کرده‌اند و با این وجود صنایع دستی هر استان کم‌فروغ خواهد شد، شاهد این مدعا چند رشته صنایع دستی است که در حال انقراض است.

امیری با بیان اینکه دست‌های هنرمندان صنایع دستی مقدس است در باره خصوصی‌سازی صنایع دستی نیز خاطرنشان کرد: هر وقت توانستند دفاع مقدس را به بخش خصوصی بدهند صنایع دستی را هم به بخش خصوصی واگذار کنند چرا که ما هم در بخش حمایتی هستیم.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.