فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
تعبیر حجت از خصوصی‌سازی در میراث فرهنگی
بخش خصوصی مانند کودکی است که می‌خواهد دوچرخه‌سواری یاد بگیرد
 
خبرگزاری تسنیم: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بسیار استقبال می‌کنیم که بخش خصوصی‌ فعالیت‌های سازمان در بخش میراث را برعهده بگیرد اما این موضوع مانند یادگیری دوچرخه‌سواری فرزندمان است.

مهدی حجت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا با خصوصی‌سازی در معاونت میراث فرهنگی موافق هستید یا خیر و اینکه این کار را در دستور کار قرار خواهید داد یا خیر؟ اظهار داشت:‌ ما بسیار استقبال می‌کنیم از اینکه بخش خصوصی فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برعهده بگیرد و این مرام دولت است ولی بحثی اینجا وجود دارد و آن این است که حفاظت از میراث فرهنگی، مراقبت و در اختیار گرفتن آنها شرایطی لازم دارد.

وی اضافه کرد: ابتدا باید بخش خصوصی شرایط ۳ گانه حفاظت، مراقبت و در اختیار قرار گرفتن‌ آنها را داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد اما باید گفت هنوز بخش خصوصی آمادگی لازم برای در اختیار قرار گرفتن آن میزان از تصدی‌گری‌های حوزه میراث فرهنگی را ندارد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد:‌ با تمام علاقه‌ای که نسبت به خصوصی‌سازی داریم باید اول به نحوی آن زمینه را تقویت و آماده و بعد واگذار کنیم.

حجت خاطرنشان کرد: این موضوع درست مثل این است که اگر فرزندمان بخواهد دوچراخه‌سواری یاد بگیرد اگر همیشه پشت دوچرخه‌اش را بگیرم دوچرخه‌سواری یاد نمی‌گیرد و اگر کلاً رها کنم زمین می‌خورد لذا باید قدری آرام آرام شل و سفت بگیریم تا اینکه یواش یواش یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: سیاست ما در قبال بخش خصوصی همینگونه است یعنی آرام آرام در هر یک از حوزه‌ها باید کار کنیم تا بخش خصوصی آمادگی پیدا کند و پس از احراز این آمادگی‌ها واگذاری‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.