فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:خصوصی سازی در صنایع دستی موفق نمی شود, توسط نیما ذاکری سعید |
 
خصوصی سازی در صنایع دستی موفق نمی شود
رئیس انجمن صنفی رفوگران فرش تهران گفت: بخش خصوص فعال در صنایع دستی شبه دولتی است بنابراین واگذاری امور به بخش خصوصی را موفق نمی دانم.

حسن مزینانی به خبرنگار مهر گفت: صنایع دستی متاسفانه در سال های اخیر لطمه های بسیار خورده است به عنوان مثال در نحوه برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی مشکلات بسیاری وجود دارد چراکه این نمایشگاهها کارشناسی شده نیستند مانند نمایشگاه صنایع دستی امسال که به دلیل عدم اطلاع رسانی گسترده با استقبال مواجه نشد.

وی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر کارهای قابل توجهی در بخش دولتی برای ارتقای صنایع دستی انجام نگرفته است بنابراین حتی بخش خصوصی فعال در این زمینه را نیز موفق نمی دانم چرا که اکنون بخش خصوصی موجود شبه دولتی است و به معنای واقعی به صورت خصوصی فعالیت نمی کند. بیشترین خدمات مشاوران و آحاد مردم در بخش خصوصی فعال شبه دولتی عمل می کنند.

رئیس انجمن صنفی رفوگران فرش تهران گفت: اتحادیه های سراسری صنایع دستی هم بخش خصوصی به معنای واقعی نیستند چرا که آنها باید در تصمیم گیری های خود حداقل از نظرات هنرمندان، تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی نظرخواهی کنند اما این اتفاق به مراتب کمتر رخ می دهد.

وی درباره واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی هم گفت: در این زمینه تاکنون هیچ نوع شفاف سازی انجام نشده است و هنرمندان دقیقا نمی دانند که این واگذاری تا چه میزان است.

مزینانی با بیان اینکه خصوصی سازی صنایع دستی ممکن است باعث سودجویی برخی افراد شود، تصریح کرد: اکنون در برخی از اتحادیه های صنایع دستی مشاهده می کنیم اموری که باید به هنرمندان صنایع دستی تعلق داشته باشد به نزدیکان مدیران اتحادیه ها واگذار شده است و این به معنای خصوصی سازی نیست. همچنین برخی ممکن است از این راه حق هنرمندان را ادا نکنند و از اعتباراتی که دریافت کرده اند برای منافع خود بهره ببرند.

کد خبر: 2125825
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۶/۹ - ۱۴:۲۹
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.