فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
 
اجاره غرفه های 300 هزار تومانی برای هنرمندان صنایع دستی
هنرمندان صنایع دستی معتقدند که اجاره غرفه ای با هزینه 300 هزار تومان برای آنها که از راه هنرشان روزگار می گذرانند، سخت است به همین علت با واگذاری نمایشگاهها به بخش خصوصی که نتیجه آن هزینه بر بودن شرکت در نمایشگاههاست مخالف هستند و این اعتراض خود را با عدم استفبال از نمایشگاهی که مشهد برگزار شد، نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، يازدهمين نمايشگاه بين المللي هتلداري، گردشگري و صنايع دستي در محل نمايشگاه بين المللي مشهد در فضاي هفت هزار مترمربعي برگزار شد و شركتهاي داخلي و خارجي، تشكلهاي سرمايه گذاري، گردشگري، تجهيزات هتلداري، صنعتگران صنايع دستي و دفاتر خدمات مسافرتي از سراسر كشور در آن حضور داشتند.

همچنین سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از مجموع فضاي اين نمايشگاه به بخش گردشگري، صنايع و تجهيزات وابسته و هزار مترمربع آن به غرفه هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي اختصاص داشت.

يازدهمين نمايشگاه هتلداري، گردشگري و صنايع دستي مشهد با همکاری اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، اتحاديه هاي مربوطه و مشاركت شركت نمايشگاه بين المللي مشهد برپا شد و تا اول شهریور ماه نیز ادامه داشت. منتها برخی از هنرمندان از شرکت در این نمایشگاه به دلیل واگذاری آن به بخش خصوصی و دریافت اجاره غرفه از هنرمندان صنایع دستی امتناع کردند.

هر چند که معاون صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، برگزاری این نمایشگاه را بی ارتباط با معاونت صنایع دستی دانست و گفت که اداره نمایشگاههای خراسان رضوی تماما برگزار کننده این نمایشگاه است و حمایت ما از هنرمندان تنها در نمایشگاههایی است که برگزار کننده سازمان میراث فرهنگی باشد.

اما مدارک وشواهد موجود نشان می دهد که این نمایشگاه با همکاری میراث فرهنگی و مشارکت بخش خصوصی برگزار شده بود.

طبق آنچه مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در نامه ای اعلام کرده است، یازدهمین دوره نمایشگاه هتلداری، گردشگری و صنایع دستی مشهد با حمایت این اداره کل و سایر اتحادیه ها و انجمن های ملی و بین المللی برگزار شده که تاسیسات گردشگری، صنایع دستی و هنرهای سنتی از جمله بخش های مشارکت کننده در این نمایشگاه هستند بنابراین خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی استانهای دیگر اعلام کرده که بخش خصوصی فعال در این حوزه هتلداری گردشگری و صنایع دستی را برای شرکت در این نمایشگاه ترغیب کنند. منتها اگر آن اداره کل تمایل به ایجاد غرفه دارد از تسهیلات ویژه ای برخوردار می شود.

برخی از هنرمندان صنایع دستی نیز پس از آنکه با خبر شدند شرکت در این نمایشگاه برخلاف نمایشگاه های دیگر برای آنها هزینه بر است و باید بابت اجاره غرفه ها هزینه بپردازند، از شرکت در این نمایشگاه سرباز زدند چرا که عنوان می کردند واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی باعث شده است تا دیگر آنها نتوانند از تسهیلات لازم برای حضور هنرمندان در این نمایشگاهها استفاده کنند.

هزینه اجاره هر متر مربع از یک غرفه 12 متری، 65 هزار تومان بود که با احتساب 50 درصد تخفیف به 31 هزار و 800 تومان برای هر متر مربع می رسید به همین علت هنرمندان صنایع دستی عنوان کردند از آنجا که این هزینه و هزینه های دیگری که باید برای اقامت خود در مشهد می پرداختند برای آنها سنگین است، از حضور در این نمایشگاه خودداری کردند.

مدارک و اسناد مرتبط با این نمایشگاه در آرشیو خبرگزاری مهر موجود است.

کد خبر: 2124351
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۶/۵ - ۱۸:۳۰
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.