فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
 
دردسر تازه هنرمندان برای اجاره غرفه در نمایشگاه صنایع دستی مشهد / صنعتگران انصراف دادند
یازدهمین نمایشگاه هتلداری، گردشگری و صنایع‌دستی درحالی قرار است از 28 مرداد‌ماه تا یکم شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شود که برخی از هنرمندان صنایع دستی دارای کارت صنعتگری از شرکت در این نمایشگاه به دلیل خصوصی سازی برگزاری آن، انصراف داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است نمایشگاه بین المللی هتلداری، گردشگری و صنایع دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد و اتحادیه‌ های صنایع دستی استانها برگزار شود به همین دلیل به هنرمندان صنایع دستی گفته شده که برای حضور در این نمایشگاه می بایست هزینه های اقامت و اجاره غرفه را بپردازید به همین دلیل هنرمندان نیز در اعتراض به این تصمیم از حضور در نمایشگاه منصرف شده اند چرا که به اعتقاد آنها صرف هزینه برای شرکت در نمایشگاه با آنچه که از محل فروش صنایع دستی به دست می آورند مطابقت ندارد.

در این باره،  وحید ابوالحسنیان، هنرمند ترمه باف از استان یزد به خبرنگار مهر گفت: تا پیش از این برای شرکت در نمایشگاههای صنایع دستی به صورت رایگان شرکت می کردیم اما اکنون اعلام کرده اند که باید برای اجاره غرفه هزینه پرداخت کنیم و هزینه های اقامت نیز با خودمان است با این وجود نمی توان در نمایشگاه شرکت کرد چرا که هزینه دخل و خرجمان در آن صورت جور نمی شود.

وی گفت: فروش زیادی در نمایشگاه صنایع دستی نداریم که بتوان گفت حداقل با فروش زیاد کالا هزینه اجاره غرفه تامین می شود.

حامد میرزایی از هنرمندان سنگ تراش استان ایلام نیز با نظر وی موافق است و به خبرنگار مهر گفت: اگر قرار باشد که برای حضور در نمایشگاههای صنایع دستی هزینه گزافی بپردازیم ترجیح می دهیم که شرکت نکنیم.

وی افزود: یک باره اعلام کرده اند که بابت اجاره 5 روز غرفه ای از 9 تا 12 متری به طور تقریبی 700 هزار تومان بپرازیم با این حال دارندگان کارت صنعتگری می توانند غرفه ها را به قیمت متری 37 هزار تومان اجاره کنند. همچنین هزینه اقامت که همیشه با برگزار کنندگان بوده این بار برعهده هنرمندان است بنابراین هزینه اجاره غرفه و اقامت هنرمندان بسیار گران می شود و هنرمندی مثل یک حصیرباف نمی تواند از عهده چنین هزینه ای بر بیاید.

میرزایی بیان کرد: هر استان حق دارد که یک غرفه رایگان داشته باشد اما معمولا این غرفه ها در اختیار معاونت های صنایع دستی استانهاست. با این حال واگذاری بخش برگزاری نمایشگاهها به بخش خصوصی باعث می شود تا اجرای این برنامه ها هزینه بر باشد و این هزینه را از جانب هنرمندان تامین کنند اما هنرمندانی مانند یک حصیرباف که درآمد زیادی ندارد چطور می تواند از عهده این هزینه ها برآید؟

هزینه بر بودن شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی مشهد باعث شده است تا هنرمندان، برپایی این نمایشگاه توسط بخش خصوصی را یکی دیگر از مشکلات شان پس از واگذاری امور مربوط به صنایع دستی به بخش خصوصی بدانند.

کد خبر: 2114991
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۲۵ - ۰۹:۲۳
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.