فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
یک کارشناس صنایع دستی در گفت وگو با تسنیم:
کپی‌رایت از مهم‌ترین مشکلات صنایع دستی/ کارگروه‌های صنایع دستی تشکیل شود
 
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناسی صنایع دستی گفت: یکی از مشکلات صنایع دستی کپی رایت است که تاکنون سازمان صنایع دستی نتوانسته جلوی آن را بگیرد که باید در مورد این معضل هم فکری کرد.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه در حال حاضر دیگر نمایشگاه‌های صنایع دستی را نمی‌توان به عنوان یک نمایشگاهی که در آن صنایع دستی به فروش می‌رود، محسوب کرد، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در بیشتر این نمایشگاه‌ها محصولاتی عرضه می‌شود که بیشتر زیورآلات هستند و از صنایع دستی نفیس خبری نیست.

وی افزود: کار راحتی است که به عنوان یک دلال، کارت صنعتگری می‌گیرند و با آن کارت می‌توانند ماشین‌آلات صنعتی بیاورند که در این صورت چنین فردی می‌تواند از چین اجناسی را وارد کشور کند و به جای صنایع دستی به فروش برساند.لذا پیش بینی می‌کنیم در صورتی که خصوصی‌سازی و واگذاری صورت گیرد این آسیب دو چندان می‌شود. 

این کارشناس صنایع دستی ادامه داد: اگر به جای خصوصی‌سازی کار را به شعبه‌ها و کارگروه‌های تخصصی که هر کدام از آنها نماینده یکی از رشته‌های جامع صنایع دستی واگذار کنند و این گروه‌ها باشند که اتحادیه‌ها را انتخاب می‌کنند می‌توان انتظار داشت که پیشرفتی در صنایع دستی صورت گیرد وگرنه باند بازی و دلال بازی جای آن را خواهد گرفت. 

وی اضافه کرد: صنایع دستی جز مشاغل فرهنگی و بسیار پول‌ساز است که ضعف یا قدرت آن می‌تواند بر ضعیف شدن یا قوی شدن اقتصاد کشور اثر گذار باشد لذا باید با دیدی دیگر به این موضوع پرداخت.

امیری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات صنایع دستی کپی رایت است که تابحال سازمان صنایع دستی نتوانسته است جلوی آن را بگیرد که باید در مورد این معضل هم فکری کرد. 

انتهای پیام /



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.