فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
واگذاری‌های صنایع دستی؛ نگرانی‌ها و تبعات/۴
ناکامی اتحادیه‌ها در مدیریت نمایشگاه‌ها موفق نبودند/ اعضای اتحادیه‌ها انتصابی هستند یا انتخابی؟
 
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: یکی از سوالات این است که اعضای اتحادیه‌های استانی را با چه معیاری انتخاب می‌شوند؟ اصلاً انتخابی است یا انتصابی؟ چرا که دیدیم می‌آیند چند نفر را عَلَم می‌کنند و می‌گویند باید به اینها رای دهید.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: ما با واگذاری صنایع دستی به اتحادیه‌ها مشکلی نداریم، فقط مشکل ما این است که این کار خیلی زود است چرا که وقتی می‌خواهیم اینچنین کاری را شروع کنیم باید آینده‌نگری داشته باشیم، برنامه‌ریزی کنیم و بعد هدفمند جلو رویم نه اینکه یکدفعه تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها مانند کهگیلویه و بویراحمد اصلاً اتحادیه ندارند بلکه فقط یک اتحادیه فرش دارند که آن هم با صنایع دستی متفاوت است تصریح کرد:‌ این چنین اتحادیه‌ای چطور می‌خواهد کار کند؟ همچنین باید مشخص کنند که علمی می‌خواهند برخورد کند یا سنتی، چرا که آن تولیدکننده‌ای که کار می‌کند معمولاً استادشاگردی کار را یاد گرفته است و به صورت علمی کار را نیاموخته است و این کار را مشکل می کند.

سالاری ادامه داد: اکثر هنرمندان کا رمدیریتی نکرده‌اند و اگر با شکست مواجه شد راه برگشت وجود دارد یا خیر؟ اگر وجود دارد ما مطمئنیم که مشکلات ایجاد می‌شود پس از همین الان برگردیم.

وی اضافه کرد: اتحادیه‌ها نمایشگاه‌ها را چطور می‌خواهند برگزار کنند؟ مثلاً اتحادیه استان تهران بیاید نمایشگاه تهران برگزار کند یا مجموعه‌ای از اتحادیه‌های کشوری؟ از طرفی در برخی از استان‌ها مانند اصفهان چند تا اتحادیه دارند؛ اتحادیه فارغ‌التحصیلان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و غیره، به کدام از این اتحادیه‌ها واگذار می‌کنند؟

سالاری خاطرنشان کرد:‌ یکی از سوالات مهم این است که اعضای اتحادیه را با چه معیاری می‌خواهند انتخاب کنند؟ اصلاً انتخابی است یا انتصابی؟ می‌آیند چند نفر را عَلَم می‌کنند و می‌گویند باید به اینها رای دهید که اگر رای ندهید در نمایشگاه‌ها شرکت داده نمی‌شوید. این مشکلات اینجوری را ما زیاد داشتیم لذا اگر قرار است این کار انجام شود، همان بهتر که واگذار نکنند.

این کارشناس صنایع دستی یادآور شد: این اتحادیه‌ها اگر موفق بودند باید در نتیجه کارشان در نمایشگاه‌ها اثراتی را می‌دیدیم اما اکثر اتحادیه‌های استان‌ها موفق نبودند و نتوانستند همان مجموعه اتحادیه‌ها را مدیریت کنند، حال می‌خواهیم مدیریت کلان‌تر به آنها بدهیم.

وی گفت: سوال دیگر این است که بودجه‌ای که برای اتحادیه‌ها می‌آید چگونه است؟ الان نمایشگاه‌ها را پولی کردند اگر قرار باشد اتحادیه درآمدزاد باشد پس بودجه صنایع دستی چه می‌شود؟ الان شرکت های تعاونی در اداره تعاون با یک خانواده تشکیل می‌شود بعد نماینده آن وارد اتحادیه می‌شود لذا اتحادیه‌ هم مانند تعاونی‌ها صوری است.

انتهای پیام/

نمایشگاه صنایع دستی



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.