فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

یک کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم:

باندبازی در اختصاص غرفه نمایشگاهی با خصوصی‌سازی افزایش می‌یابد

صنایع دستی

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: باندبازی در اختصاص غرفه نمایشگاهی به هنرمندان صنایع دستی با خصوصی‌سازی افزایش می‌یابد.

راهله قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در باره خصوصی‌سازی صورت گرفته در سازمان میراث فرهنگی در بخش معاونت صنایع دستی اظهار داشت: این موضوع مانند این می‌ماند که خانه شما را بدون اجازه شما بفروشند و به دیگران بدهند. لذا از همان ابتدا این کار ایراد داشت.

وی افزود: با این خصوصی‌سازی معلوم نمی‌شود بیمه هنرمندان صنایع دستی به کجا می‌رسد؟ چرا که به نظر من با خصوصی‌سازی کار دست دلال‌ها می‌افتد و سوال اینجاست که هنرمندان روستاها و هنرمندان خرده‌پا چه حمایتی خواهند شد؟ این افراد از بین می‌روند.

قاسمی یادآور شد: در اوضاع اقتصادی موجود وقت مناسبی برای خصوصی‌سازی نیست و نکته دیگر این است که چرا این خصوصی‌سازی به صورت مخفیانه و عجولانه انجام شد؛ البته موضوع مالیات یکی دیگر از دغدغه‌های ما پس از خصوصی‌سازی است چرا که در حال حاضر مالیات نمی‌‌دهیم اما بعد از خصوصی‌سازی باید مالیات بدهیم؟

این هنرمند نقش‌اندازی روی چرم با بیان اینکه چه ضمانتی است که شرکت‌های خصوصی که تقاضای خصوصی‌سازی کرده‌اند به درستی کار خود را انجام دهند گفت: چرا در طول این 8 سال این کار انجام نشد؟ البته ما مخالف اصل 44 و خصوصی‌سازی نیستیم اما فکر می‌کنیم این خصوصی‌سازی شخصی‌سازی است و نظرات هنرمندان هم باید در این زمینه گرفته شود.

وی  اضافه کرد: الان که کار دست دولت است باندبازی وجود دارد. به عنوان مثال در غرفه دادن در نمایشگاه‌ها افراد اطراف خود را برای این کار انتخاب می‌کنند و اگر جای خالی داشتند به بقیه خبر می‌دهند.

قاسمی تصریح کرد: کار من چرم دست‌دوز است اما از دولت می‌خواهم که به من امکاناتی مانند کارگاه بدهد که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانم چندین کارگر استخدام کنم و باعث اشتغال‌زایی شوم. اما هم اکنون چون حمایتی نمی‌شوم در خانه کار می‌کنم.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر وسایل اولیه‌ای که باید در کار خود خریداری کنم متاسفانه قیمت‌های متفاوتی با وجود یک جنس مشابه در بازار وجود دارد در حالی که نباید اینگونه باشد. لذا پیشنهاد نهایی من این است که حمایت دولت حتی با وجود خصوصی‌سازی نباید برداشته شود.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.