فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:حسن روحانی رییس جمهور ایران شد , توسط نیما ذاکری سعید |

 

حسن روحانی، با آرای 18613329 پیروز یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شد. او که با حمایت جریان اصلاحات توانست رقبای خود را کنار بزند، بار دیگر امیدها را برای رسیدن به تحرک تازه‌ای در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زنده کرد. به نظر می‌رسد با نگاهی به کارنامه دوران اصلاحات، چشم انداز روشنی را بتوان برای حوزه فرهنگی پیش بینی کرد. اکنون باید دید که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که دال مرکزی عرصه فرهنگ به شمار می رود، بعد از 8 سال سیاست‌زدگی، سرانجام روی مدیران فرهنگی را به خود می بیند؟

 
دانلود فایل مرتبط با خبر:
 خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- سرانجام شمارش آراء در ساعت 20:20 به پایان رسید و وزیر کشور جدیدترین نتایج آراء شمارش شده را اعلام کرد.
 
به گزارش CHN طبق آمار رسمی حسن روحانی با کسب 18میلیون 613 هزار 329 رأی اکثریت مطلق آرا را کسب و رئیس‌جمهور شد. نجار تاکید کرد: در مجموع 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان دهنده حضور 72.7 درصدی مردم در انتخابات است. 
 
حسن روحانی که پیش از انتخابات هم بر اساس نظرسنجی ها گوی سبقت را از رقبای خود ربوده بود، با اجماع جریان های سیاسی به ویژه کنارگیری محمدرضا عارف ( نماینده جریان اصلاحات )  و حمایت سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی پیروز یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شد.
 
روحانی که به گفته بسیاری از تحلیلگران سیاسی تنها راه برون رفت از شرایط 8 ساله گذشته به شمار می رفت، اکنون پیش بینی می شود، با پشتوانه جریان اصطلاحات بتواند قدم های محکمی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی بردارد.
 
نگاهی به دوره اوج جریان اصلاحات نشان می‌دهد که دستاوردهای مهمی در زمینه فرهنگ به دست آمده است، هرچند که این دوره هم با مشکلات، موانع و ضعف هایی همراه بود. اما این موانع و ضعف‌ها تجربه‌هایی است که به نظر می رسد با استفاده از تدبیر روحانی تبدیل به عملکرد قابل قبولی شود. تجربه‌هایی که در شرایط کنونی می تواند کلید بسیاری از درهای بسته باشد.
 
اصلاح طلبان که توانستند با استفاده از محوریت شعار «مردم سالاری»، « قانونمداری »، « مدنی شدن» گام های جدیدی در عرصه فرهنگ بردارند، درخشان ترین دوره را در انتشارات کتاب و آزادی مطبوعات و آزادی بیان برجای گذاشتند. در این دوره تعداد قابل توجهی روزنامه و مجله مجوز گرفتند و همین امر اقدام موثری شد در جهت رشد و بالندگی فرهنگی.
 
سازمان میراث فرهنگی هم در این دوران با مدیریت سید محمد بهشتی که او را بامداد میراث فرهنگی نامیدند، توانست موجبات تعالی این سازمان را فراهم کند. انتخاب مدیران فرهنگی و آشنا به حوزه میراث فرهنگی،تصویب مصوبه های مهمی همچون موظف کردن همه سازمان و نهادهای دولتی برای هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی پیش از دست زدن به هرگونه اقدامات عمرانی، رای زنی‌های جدید برای وارد شدن به عرصه ثبت جهانی پس از وقفه طولانی و ...در همین دوران به نتیجه رسید. اقداماتی که البته برخی از آن ها به غیر از ثبت جهانی بعدها با تغییر مدیران و سیاسی شدن این سازمان روشی عکس پیش گرفت و کارنامه ای تلخ از خود به گذاشت.
 
اکنون این انتظار می رود که در دولت جدید، جریان اصلاحات جایگاه و مرتبه خود را داشته و با تدابیر درست قفل بسیاری از بن بست های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گشوده شود.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.