فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:آخرین خداحافظی ها با صادق همایونی, توسط نیما ذاکری سعید |

 


 

صادق همایونی پژوهشگر و مردم‌شناس برجسته شیرازی درگذشت. تعزیه در ایران، اثر برگزیده‌سال کشور و برگزیده جشن کتاب فارس، تعزیه و تعزیه‌خوانی به عنوان اولین کتاب در زمینه تعزیه در ایران است
- مرحوم صادق همایونی با پژوهش‌های ارزنده خود پیرامون تعزیه، در محافل تئاتری از معروفیت بسزایی برخوردار بود. از جمله نویسندگان برجسته‌ای بود که تمامی زندگی خویش را صرف شناسایی و معرفی هنر و ادبیات مردمی  کرد و با نگارش و انتشار پژوهش‌های برجسته‌ای پیرامون شبیه‌خوانی و به ویژه تعزیه استان فارس و ادبیات شفاهی دوام و ماندگاری این آثار را موجب شد.
 
مرحوم صادق همایونی که خود از ذوق ادبی سرشاری نیز برخوردار بود به تبعیت از حافظ، شاعر بلندآوازه شیرازی تا پایان عمر، وفادار به یار و دیار ماند و سرانجام از شهر شعر و شعور و عشق به سوی معبود، پر گشود.
 
تعزیه در ایران، اثر برگزیده‌سال کشور و برگزیده جشن کتاب فارس، تعزیه و تعزیه‌خوانی به عنوان اولین کتاب در زمینه تعزیه در ایران، شیراز خاستگاه تعزیه و ترانه‌های محلی فارس چندین مجموعه‌ داستان و شعر و سفرنامه و کتاب‌هایی در باب فرهنگ مردم ازجمله آثار صادق همایونی به شمار می آیند.
 
اداره کل هنرهای نمایشی درگذشت این پژوهشگر برجسته را به کلیه هنرمندان و هنردوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی تسلیت می‌گوید.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.