فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
 
رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور خبر داد
بازديد بيش از 30 ميليون نفر از مراکز تاريخي کشور در نوروز
 
 
 
رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور با بيان اين که در تعطيلات نوروز بيش از 30 ميليون از موزه ها، کاخ موزه ها و مجموعه هاي فرهنگي - تاريخي بازديد کردند، اظهار داشت: بازديد بيش از 4 ميليون نفر از موزه ها و مراکز تاريخي در دوازدهم فروردين نشان دهنده علاقمندي هموطنان به آشنايي با آثار تاريخي و تمدن ايران است.

 «منوچهر جهانيان» در جلسه ارزيابي عملکرد ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي که روز گذشته با حضور دکتر ملک زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، معاونان، مشاوران و مديران کل ستادي و استاني برگزار شد، برگزاري جشنواره ملي «صداي بهار» را در ماندگاري مسافران نوروزي تاثيرگذار دانست و گفت: با برگزاري اين جشنواره تمامي ظرفيت هاي استان اعم از جاذبه هاي گردشگري، تاريخي، صنايع دستي، سوغات، غذاهاي محلي، آداب و رسوم و ... معرفي شدند.

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور افزود: بسياري از استان ها در سال هاي گذشته گذري و عبوري بودند که خوشبختانه برپايي جشنواره «صداي عشاير» پيش از فرا رسيدن سال جديد و همچنين جشنواره ملي صداي بهار در تعطيلات نوروز 92 گردشگران را علاقمند به آشنايي بيشتر با ظرفيت هاي گردشگري و فرهنگي اين استان ها کرد.

وي به رشد 100 درصدي سفر به مناطق روستايي و عشايري کشور در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در بسياري از اين مناطق روستائيان خانه هاي خود را در اختيار گردشگران و مسافران نوروزي قرار مي دادند که اين نشان دهنده ميزباني و مهمان نوازي ايرانيان است.

معاون گردشگري کشور با بيان اين که 85 ميليون و 639 هزار اقامت شبانه مسافران نوروزي در مراکز اقامتي دائم و موقت کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: با وجود تبليغات کاذب و منفي رسانه هاي غربي مبني بر مواجه شدن سفرها با رشد منفي به واسطه نوسانات ارز و تحريم ها، رشد 35 درصدي اقامت مسافران در نوروز امسال توانست تمام اين تبليغات منفي را نقش برآب کند.

جهانيان تصريح کرد: برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي به ويژه در مناطق روستايي و کمتر شناخته شده علاوه بر معرفي منطقه به گردشگران به رشد، توسعه و بهبود وضعيت اقتصادي منطقه کمک شايان توجهي مي کند.

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور با اشاره به برگزاري هزار نمايشگاه صنايع دستي و راه اندازي بيش از 50 هزار غرفه در سراسر کشور گفت: در اين نمايشگاه ها توانمندي هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي کشور به معرض نمايش گذاشته شد.

وي با قدرداني از مشارکت سازمان اوقاف و امور خيريه، گفت: طرح آرامش بهاري که توسط اين سازمان در تعطيلات نوروز اجرا شد مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزي به ويژه در ايام فاطميه قرار گرفت.

معاون گردشگري کشور معرفي استان هاي کمتر شناخته شده به عنوان مقصد گردشگري را از نتايج سفرهاي نوروزي امسال عنوان کرد و افزود: ستاد تسهيلات سفرها نبايد تنها به نوروز اختصاص يابد بلکه تداوم فعاليت ستاد در ديگر فصول سال نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.