فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

در چند ماه اخیر "پله‌های فرار" به مجموعه ساختمان ارگ آزادی اضافه شده  که به گفته برخی کارشناسان میراث فرهنگی اقدامی زائد به شمار می رود، برای اینکه ساخت آن با وجود پله های اصلی چندان ضرورتی نداشت.

 
مشاهدات نشان می دهد که این پله‌ها دارای دست اندازهای استیل هستند. نسبت به بخش های دیگر بنا همخوانی ندارند. مصالح به کار برده شده در آن  منطبق با مصالح ارگ آزادی نیستند.این شیوه ساخت و ساز در بنا آسیب جدی به مجموعه زده است.
 
ارگ آزادی بنایی با معماری اسلامی- ایرانی است که در فهرست میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده‌است. این بنای تاریخی در سال 1355 بهره برداری شده است و در سال 83 به شماره 11400 به ثبت رسیده است. همزمان با ساخت آن مجموعه ادارای میراث فرهنگی در آن مستقر می‌شود. این بنا به عنوان یکی از بناهای به نام تهران در معماری شناخته می‌شود.
 
گفته می‌شود که در زمان مدیریت حسن موسوی، رییس سابق سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد ساخت آسانسور در این مجموعه مطرح شد ولی با آمدن محمد شریف ملک زاده، رییس جدید این سازمان به دلیل نبود اعتبارات ساخت این آسانسور متوقف شده است. با این وجود به جای آسانسور اکنون پله‌فراری تعبیه شده که رفت و آمد از این مسیر انجام می شود و به همین دلیل  مسیر اصلی پله‌ها بنا به دلایلی نامشخص مسدود شده است.
 
ساخت پله های فرار  در مجموعه ارگ آزادی بدون رعایت قوانین در حالی است که مسئولان میراث فرهنگی همایش‌های متعددی در برای حفاظت از میراث فرهنگی و ایجاد ترویج روش های صحیح مرمت بر پا کرده و قرار است انجمن مرمتگران را راه اندازی کنند.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.