فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

همانطور که هرسال شاهدیم، نام گذاری سالها توسط مقام معظم رهبری با برخورد سطحی بسیاری از مسئولین کشورمان در چاپ پوستر، برگزاری همایش و سفارش جزوه و کتاب خلاصه می شود و این نامگذاری ها باعث کمترین تغییر در قوانین کشور نمی شوند. در همین راستا روز گذشته یکی از تولیدکنندگان فرش که هیچگونه وابستگی به نهادهای دولتی نداشته است، پس از انجام مقدمات فراوان و پرداخت هزینه برای تشکیل نمایشگاه فرش 8 روزه در هتل استقلال تهران، با درخواست پرداخت روزی 2 ملیون تومان از طرف اداره اماکن تهران مواجه شده است! این درخواست و عدم توانایی پرداخت آن، سبب عدم برگزاری این نمایشگاه شده است.

همانطور که هرسال شاهدیم، نام گذاری سالها توسط مقام معظم رهبری با برخورد سطحی بسیاری از مسئولین کشورمان در چاپ پوستر، برگزاری همایش و سفارش جزوه و کتاب خلاصه می شود و این نامگذاری ها باعث کمترین تغییر در قوانین کشور نمی شوند.

در همین راستا روز گذشته یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش که هیچگونه وابستگی به نهادهای دولتی و حکومتی نداشته است، پس از انجام مقدمات فراوان و پرداخت هزینه برای تشکیل نمایشگاه فرش 8 روزه در هتل استقلال تهران، با درخواست پرداخت روزی 2 ملیون تومان از طرف اداره اماکن تهران مواجه شده است! این درخواست و عدم توانایی تولیدکننده نامبرده بر پرداخت آن، سبب عدم برگزاری این نمایشگاه شده است.

 

این تولید کننده داخلی با ارسال گلایه نامه ای به پایگاه 598 مراتب اعتراض خود را از برخورد شعاری با فرمایشان مقام معظم رهبری و همچنین تعارض قوانین با راهبردهای حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه بیان نموده است. وی که از تولیدکنندگان مستقل فرش دستباف می باشد، برای برگزاری نمایشگاه در هتل استقلال به اداره اماکن رجوع کرده و این اداره درخواست پرداخت 16 میلیون تومان وجه نقد به بانک قوامین را نموده است.

تولید کننده فرش در متن گلایه آمیز خود نوشت است: بهانه دریافت این مبلغ اما شگفت آور است؛ مسئولین اماکن پس از دو بار صحبت با بنده گفته اند اولاً ما باید دو مأمور برای حفاظت از مکان شما قرار دهیم و شما هم حتماً باید بپذیرید. ثانیاً چون در هتل استقلال هستید و مهمان خارجی در آنجا هست، می بایست مأمورین حفاظتی هم در ایام برگزاری نمایشگاه شما حضور داشته باشند ثالثاً ازآنجاکه غرفه کوچک داخل لابی شما باعث ایجاد ترافیک در خیابان و برهم خوردن نظم شهر می شود، باید مأمورینی از پلیس راهبر هم اعزام شوند تا ترافیک را «کنترل» کنند (که البته نمی دانیم وقتی پلیس شهری بطور طبیعی توانایی کنترل ترافیک را ندارد، این پلیس راهبر عزیز که حتماً هم فرستاده می شود چگونه می خواهند این کار را انجام دهند؟).

حال سوال اینجاست که اولاً اگر این تولید کننده توان پرداخت چنین مبلغی را نداشته باشد چکار باید بکند؟! ثانیاً اگر تمام این نیروها هم اعزام شوند و پست خود را کاملاً ادا کنند، آیا روزی دو میلیون تومان هزینه دارند؟ برای حفاظت که نهایتاً دو سرباز اعزام گردند که حقوق خاصی دریافت نمی کنند. دو مأمور حفاظتی و دو پلیس راهبر هم مگر بیش از دو میلیون تومان در «یک ماه» حقوق دریافت می کنند؟ اگر حتی حقوق آنها را 2 میلیون هم بگیریم، می شود روزی 70 هزار تومان که ضربدر 4، نهایتاً 300 هزار تومان می شود.

و سوم اینکه علی رغم تمام این محاسبات، کجای قانون کشور آمده است که نیروی انتظامی برای انجام وظایفی که برای آنها حقوق دریافت می کند، می بایست از مردم پول بگیرد؟ در کجای قانون آمده که پلیس راهبر برای کنترل ترافیک، باید از یک مغازه دار پول دریافت کند؟

و باز حتی بر فرض که چنین قوانین در نیروی انتظامی کشور به تصویب رسیده باشد، آیا این قوانین در راستای «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» که صنعت فرش دستباف واجد هر سه شاخصه می باشد، می باشد؟ آن هم در ایام تحریم که صادرکنندگان کشورمان با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند؟



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.