فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:جشنواره صدای بهار در استان البرز , توسط نیما ذاکری سعید |

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در استان البرز

محل نمایشگاه : کرج - کاروانسرای شاه عباسی

شروع از 28 اسفند الی 12 فروردین ماه 92

برگزار کننده اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری

شماره برای رزرو غرفه : 09192126924

و برای بستن فرم قرارداد علاقمندان به حضور در نمایشگاه که دارای کارت صنایع دستی و یا پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی میباشند میتوانند به آدرس کرج -میدان شهدا - خیابان کمالی - ابتدای کوچه سرو - آموزشگاه وندا آقای ابراهیمی مراجعه نمایند .

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:مقبره حضرت حوا قبل از تخریب + عکس, توسط نیما ذاکری سعید |
مقبره حضرت حوا قبل از تخریب

حضرت «حوا» در قبرستانی نزدیک شهر جده در کشور عربستان به خاک سپرده شده است. پیش از نفوذ وهابیت در این کشور، قبر ایشان دارای مقبره بوده است. در حال حاضر هیج اثری از مقبره وجود ندارد و محل آن را با بتون مسطح کرده اند.

 

 در ادامه خبر خود نوشته است: از جمله عکسهایی که در وزارت فرهنگ فرانسه از این مکان نگهداری می شود مربوط به سال 1918 میلادی می باشد و یکی از مستشارات نظامی غربی به نام winchelsen در مناطق عربی گرفته است.

مجله لوپوئن فرانسوی هم در مورد وجود چنین مقبره ای در ایام حج نوشت: قبرستانی در نزدیکی جده وجود دارد که حاجیان ایرانی برای زیارت به آن مراجعه می کنند، ولی از مقبره حضرت حوا اثری به جز یک دیوار باقی نماده است و ایرانیان با خواندن دعاهایی در آن جمع می شوند. 

 

 
مقبره حضرت حوا

 

 

 
مقبره حضرت حوا

 

 

 
مقبره حضرت حوا
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:برگزاري برنامه هاي نوروزي همدان در تپه هگمتانه, توسط نیما ذاکری سعید |
مديرکل ميراث فرهنگي همدان از برگزاري شاخص‌ترين برنامه‌هاي نوروزي اين استان در تپه هگمتانه خبر داد و گفت: اين برنامه‌ها هر سال در آرامگاه بوعلي سينا برگزار مي‌شد، اما با توجه به اين که تپه هگمتانه هم‌اکنون کانديداي ثبت جهاني شدن است، برگزاري بيشتر برنامه‌ها در اين تپه تاريخي صورت مي گيرد.

 

«عليرضا ايزدي» با بيان اين که با اختصاص 58 ميليون اعتبار، نقشه، بروشور و کتابچه نوروزي براي گردشگران و مسافران ورودي به استان در ايام نوروز 92 چاپ شده، افزود: مسووليت توزيع نقشه و راهنمايي گردشگران در سال جاري بر عهده هلال احمر است.

وي از برپايي بازارچه‌هاي صنايع ‌دستي و سياه چادر در مبادي ورودي استان خبر داد و با بيان اين که ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي همدان از 28 اسفندماه تا پايان تعطيلات نوروزي برنامه‌هاي فراواني در 2 بخش دارد، افزود: برنامه‌هاي بخش نخست از 28 اسفندماه تا پنجم فروردين سال آينده اجرا مي شود و با توجه به اينکه ششم فروردين 92 سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است؛ بخش دوم برنامه‌هاي نوروزي نيز با اين رويکرد برگزار مي‌شود.

مديرکل ميراث فرهنگي همدان با بيان اين که در حوزه‌هاي شهرستاني نيز موسيقي خواهيم داشت، افزود: توجه به لباس محلي و موسيقي استان همواره کمرنگ بوده که بايد در دستورکار قرار گيرد و آن چنان که شايسته است به آن پرداخته شود.

ايزدي يادآور شد: در زمينه اسکان‌هاي منازل شخصي نيز چند مورد شناسايي و مجوز 14روزه نوروز با همکاري دادگستري و نيروي انتظامي صادر شده است که قبل از نوروز اطلاع‌رساني مي‌شود.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:تصاوير تاريخي باغ نياوران در قاب عکس قرار گرفت, توسط نیما ذاکری سعید |

 
تصاوير تاريخي باغ نياوران در قاب عکس قرار گرفت
 
 
 
در آستانه فرا رسيدن سال جديد، مجموعه اي از عکس هاي قديمي باغ نياوران مربوط به دهه 40 و 50 خورشيدي که متعلق به مرکز اسناد مجموعه فرهنگي و تاريخي نياوران است، در کاخ صاحبقرانيه در معرض نمايش عموم قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران با توجه به ارزش هاي طبيعي باغ نياوران مجموعه اي از عکس هاي تاريخي اين مجموعه که مربوط به اواخر دهه چهل و پنجاه خورشيدي است انتخاب و در معرض ديد علاقه مندان گذاشته شده است.

اين اسناد تصويري گويا از منظر طبيعي اين باغ در روزگار خود و همچنين دگرگوني هاي فصلي آن مي باشد که مي توان ابنيه تاريخي آن را در کنار طبيعت زيبايش به تماشا نشست.

مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران که بر پايه يک باغ تاريخي از دوره قاجار شکل گرفته، با سير تحولات مختلف در دو دوره گذشته حکومتي در ايران روبرو بوده که در کنار تحولات سياسي تغييراتي نيز در اين باغ تاريخي پديد آمده است و بناهاي متعددي در آن ايجاد شده است.

مجموعه امروزي شامل همه اين بناهاي ايجاد شده و تغييرات اين باغ است که از منظرهاي مختلف تاريخي، طبيعي، فرهنگي و هنري ارزشمند و قابل توجه است.

اين مجموعه را مي توان از زمره آثار ماندگار تهران و ايران دانست که امروزه مورد توجه گردشگران بسياري از داخل و خارج کشور است.

هر مجموعه ميراثي، داراي خاطراتي است که از طريق اسناد و داده هاي مرتبط مي توان اين خاطرات را دريافت و معرفي کرد، از جمله اين آثار، اسناد و عکس هايي هستند که روايتگر مستقيم فضاهاي ميراثي در دوره خود هستند.

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تا 15 فروردين سال 92 همه روزه از ساعت 9 تا 18 به کاخ صاحبقرانيه مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه کنند.

دکتر ملک زاده عزیز همه دوستان رو خونه دار کردی دستت درد نکنه

ولی بهتر نبود پول نمایشگاه بین المللی رو میدادین تا هنرمندان و غرفه داران که برای نمایشگاه سرمایه گذاری و برای حفظ عابروی شما امده بودن نا راضی و ناراحت نباشن و یا اینکه بیش از 8 ساعت زیر بارون و هوای سرد نباشن دوست عزیز 

دوست عزیز نمایشگاه بازدید کننده که نداشت ؟ سرمایه گذار که نداشت ؟ فقط غرفه های خوشگل داشت دوست عزیز

از همه مهم تر هنرمندان و غرفه داران رو هم که تو سرما نگه داشتید و ناراحت

خلاصه چون میگذرد پس غمی نیست ولی از یاد ما نمیره

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:ماجرای «ملک‌زاده» و خانه‌هایش, توسط نیما ذاکری سعید |
محمد شریف ملک‌زاده، طی حضور ۴ ماهه‌اش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خانه‌های متعددی را از آن فعالان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار جامعه فارس، محمد شریف ملک‌زاده 25 آذرماه امسال پس از گذشت 2 هفته از حکم ریاستش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، استارت راه‌اندازی «خانه» برای اقشار مختلف را زد، از باستان‌شناسان گرفته تا طبیعتگردان و راهنمایان تورهای گردشگری.

خانه‌هایی که در تهران قرار دارند و تاریخی هستند و کاربری فرهنگی می‌یابند.

25 آذرماه، ملک زاده به مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران دستور داد تا اسفند «خانه باستان‌شناسان کشور» را راه‌اندازی کند، 2 اسفند، خانه پدری جلال آل احمد پس از مرمت، طی مراسمی رسمی، تبدیل به خانه باستان شناسان ایران شد.

پس از آن ملک زاده در مراسم اختتامیه جشنواره صدای عشایر به تمام عشایر کشور وعده داد که خانه عشایر ایران را افتتاح می‌کند، خانه قوام الدوله که محل جاگیری ایکوموس بود هم تبدیل به «خانه عشایر ایران» شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی که به راه‌اندازی این خانه‌ها علاقمند شده است در روز افتتاح خانه باستان‌شناسان با حضور در مراسم راهنمایان تورهای گردشگری به ‌آنها هم قول راه‌اندازی «خانه راهنمایان» را می‌دهد و به همین ترتیب ادامه می‌یابد تا به «خانه گردشگری استانها»، «خانه سرمایه‌گذاران گردشگری»، «خانه طبیعتگردان» و «خانه صنایع دستی» می‌رسد، خانه دار شدنی که ظاهراً تمام مخاطبان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در برخواهد گرفت.

بعضی از این خانه‌ها فراتر از پایتخت خواهد بود که از جمله آنها خانه باستان‌شناسی است که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وعده داده است در تمام استانهای کشور راه‌اندازی می‌شوند.

ملک زاده «خانه گردشگری استان‌ها» را در کاخ نیاوران افتتاح کرد و امروز هم «خانه طبیعتگردان» را در سعدآباد راه‌ می‌اندازد.

اما در این خانه‌ها قرار است چه اتفاقی بیفتد که در اداره کل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی‌توان آنها را جستجو کرد؟

منوچهر جهانیان، معاون گردشگری کشور درباره اتفاقاتی که قرار است در خانه عشایر ایران رخ دهد، می‌گوید: «امیدواریم خانه عشایر محلی برای تعامل این قشر، برگزاری جشن ها، مراسم، آیین ها، توانمندی ها و .... عشایر باشد.»

محمد شریف ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره فلسفه راه اندازی خانه گردشگری تصریح می‌کند: «خانه گردشگری استانها نیز در راستای رفع مشکلات و بوروکراسی اداری راه اندازی می‌شود و می تواند محفلی برای برگزاری شب‌های استانها باشد و هر شب یک استان در این خانه آداب، رسوم، سنن و ... خود را در معرض نمایش قرار دهد.»

محمد صالح رضاخانی، مدیر کاخ‌موزه سعدآباد نیز درباره راه‌اندازی «خانه طبیعتگردان» در این مجموعه تاریخی می‌گوید:«ایجاد بستری مناسب برای تعامل فعالان طبیعت گردی، تولید و عرضه محصولات و خدمات نوین گردشگری، برگزاری جشنواره ها و مناسبت های مرتبط و ایجاد مرکزی برای آشنایی شهروندان با انواع فعالیت های اکوتوریسم یا بوم گردی و تلاش برای حفاظت از محیط بکر و طبیعی ارزشمند سعدآباد و... از اهداف افتتاح این مرکز است. برنامه ریزی برای مشارکت عموم مردم و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در نمایشگاه‌های جانبی و برنامه‌های گردشگری از رئوس برنامه های پیش بینی شده این مرکز است.»

حسن شبان‌پور، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی نیز در مراسم افتتاحیه خانه گردشگری استان ها در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران، این خانه را محوری برای الفت و همدلی اقوام و طوایف کشور خواند.

خانه گردشگری استان‌ها هم طبق آنچه اعلام شده است «در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های مختلف در پایتخت راه اندازی شده است و از این پس نیز محفلی برای برگزاری شب‌ها و هفته‌های فرهنگی استان ها خواهد بود. برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های موسیقی، معرفی آداب، رسوم، سنن ، غذاهای محلی و ... استان‌های مختلف از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در راه‌اندازی خانه گردشگری استان‌ها است.»

ملک ‌زاده در مراسم افتتاح خانه باستان‌شناسان درباره نحوه اداره این خانه هم به معاون میراث فرهنگی سازمان گفت که دستورالعملی درباره اداره خانه تهیه کند و در این دستورالعمل این خانه را از حالت دولتی خارج کرده تا به صورت 100 درصد علمی و غیرسیاسی اداره شود.

بخشی از این خانه‌ها، خانه‌های تاریخی هستند که فعالان عرصه‌های مختلف بر اساس نام خانه، در آن حضور می‌یابند، بخشی دیگر هم اتاق‌هایی از کاخ‌ - موزه‌ها هستند که در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که بخشی از وظایف این خانه‌ها در اداره کل‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعریف شده است. از سوی دیگر اگر قرار است این خانه‌ها فراتر از محل جشن‌های اقوام ایرانی باشند و تبدیل به محلی برای جمع آوری ایده‌های فعالان بخش خصوصی شوند، افتتاح این خانه‌ها در شرایطی که بیشتر از 4 ماه تا پایان دولت، باقی نمانده است چه ضمانت اجرایی وجود دارد که در دولت بعدی، این خانه‌های تاریخی را تخلیه نکنند و دوباره تغییر کاربری نیابند؟

با اینکه سفرهای نوروزی نزدیک است

آب انبار مسعودی زباله‌دانی دیگر در یزد

آب انبار مسعودی به مجموعه آثار تاریخی تبدیل به زباله دانی شده سرزمین بادگیرها پیوست. پیش از این آب انبار ستی فاطمه، بقعه ابودردا با چنین تجمع زباله‌ای رو به رو بودند. این در حالی است که سفرهای نوروزی نزدیک است و یزد یکی از پر گردشگرترین شهرهای ایران به شمار می‌رود.

 
 

آب انبار مسعودی، یکی دیگر از بناهای تاریخی یزد است که این روزها تبدیل به زباله‌دانی شده است. مسئولان سازمان میراث فرهنگی اقدامی برای ساماندهی و نجات این بنا از این زوال انجام نمی‌دهند.

 
چندی پیش هم خبری منتشر شده بود، درباره آب‌انبار تاریخی "ستی فاطمه"، این آب انبار یکی از قدیمی‌ترین آب‌انبارهای تاریخی شهر یزد، به شمار می‌رود که پشت درهای آهنی بسته در جوار تکیه امیرچخماق ، یکی از مکان‌های شلوغ گردشگری یزد قرار دارد. این آب انبار هم اکنون تبدیل به زباله دانی شده است.
 
آب انبار مسعودی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است
 
زباله دانی شدن اما تنها سرنوشت آب انبارهای یزد نیست بلکه بقعه ابودردا هم یکی دیگر از بناهای تاریخی یزد است که حال و روزی بهتر از این بناها ندارد.گفته می‌شود که این آب انبار در زمان پهلوی توسط میرزا مرتضی مسعودی بنا شده است. آب انبار مسعودی ضلع جنوبی خیابان شهیدرجائی واقع شده است.
 
این بنای تاریخی در تاریخ 25 اسفند 1379 با شمارهٔ ثبت 3358 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به نظر می‌رسد، مسئولان سازمان میراث فرهنگی چندان علاقه‌ای به ساماندهی این بناهای تاریخی ندارند.
 
به گفته مهدی زمانزاده، دوستدار میراث فرهنگی با نزدیک شدن روزهای نوروز و افزایش سفرهای نوروزی وجود چنین بناهای تاریخی که بوی زباله می‌دهند، تاسف آور است.
 
این سرنوشت همان آب انباری است که در عکس بالا دیدید که در زمره آثار تاریخی ایران قرار گرفته و باید از سوی مسئولان میراث فرهنگی صیانت شود
 
یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست استان یزد از سرزمین‌های کهن و تاریخی ایران زمین است. در بعضی از منابع بنای اولیه برخی از شهرهای این استان چون (میبد) را به سلیمان پیغمبر، (یزد) را به ضحاک و اسکندر مقدونی و (ابر کوه) را به ابراهیم پیغمبر نسبت داده‌اند.
 
 این بیانگر قدمت و دیرینگی پیشینیه تاریخی و فرهنگی سرزمین و مردم این دیار است. مجموعه آثار باستانی پراکنده موجود در این استان نیز به سهم خود گویای این پیشینه تاریخی است.
 
 آثاری چون دست افزارهای سنگی بدست آمده از دره‌های شیر کوه، نگاره‌های روی تخت سنگ کوه ارنان، تکه سفالهای منقوش نارین قلعه میبد – متعلق به دوره ایلامی، غارهای استان و آثار معماری و شهر سازی باستانی و... نشان می‌دهد مدنیت یزد، در چهار کانون باستانی (مهریز و فهرج)، (یزد)، (رستاق و میبد) و (اردکان) متمرکز بود. پژوهشگران این منطقه را که در مسیر شاهراه‌های باستانی (ری – کرمان) و (پارس – خراسان) قرار داشت، جزء سرزمینهای دوردست مادها شمرده‌اند.
 

مراسم تجلیل از استاد علی آبشاری منبت کار دارای درجه 3 هنری

مسئول نمایشگاههی استان البرز و استاد دانشگاه

روز 24 اسفند پنج شنبه  ساعت 18 الی 21

آدرس : آریا شهر -بولوار فردوس - بعد از چهارراه مخابرات - فرهنگسرای فردوس - سالن آمفی تئاتر -

 

نمایشگاه صنایع دستی همراه با رقص های محلی

28 اسفند الی 13 فروردین ماه هر روز در کاخ سعدآباد

علاقمندان برای بازدید میتوانند هر روز از ساعت 10 صبح مراجعه نمایند

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:رکود صنعت چرم در همدان شهر دباغ خانه ها, توسط نیما ذاکری سعید |

 

از سالهای خیلی دور استان تاریخی همدان یکی از قطب های اصلی صنعت چرم بوده است.
در گذشته تولید چرم در شهر همدان از رونق بسیار برخوردار بوده به طوری که چرم همدان و کالاهای چرمی ساخته‌ شده از آن شهرت جهانی داشت. موید این مدعا وجود طومار چرمی در موزه هگمتانه است.

این طومار که سال 1370 از تپه هگمتانه کشف شد از 27 قطعه چرم گوسفند 50 در 70 سانتی متری تشکیل شده است و طبق بررسی های انجام شده مشخص شد این طومار به خط عبری و با مرکب دوده ای نگارش شده است.

نمونه تطبیقی این طومار در موزه فلک الافلاک لرستان وجود دارد.

همچنین صنعت چرم همدان به علت وفور دام ، مواد گیاهی و آب فراوان که در تولید آن سهم بسزایی دارند یکی از مهمترین اقلام بازرگانی محسوب می شده است.

در سال 1311 نخستین کارخانه چرم سازی ماشینی همدان را ارباب اردشیر یگانگی( زرتشتی) در محله منوچهری به مساحت 9 هزار و 400 متر تاسیس کرد.

این کارخانه که با نقشه مهندسان آلمانی ساخته شد نخستین کارخانه چرم سازی مدرن ایران بود.

دکتر ربیعی در کتاب جغرافیای مفصّل ایران می نویسد: «تاریخ واقعی صنعت چرم سازی ایران را باید از تاریخ فعالیت چرم سازی در همدان محاسبه کرد و از آن پس این صنعت بتدریج در کشور توسعه یافت تا آنجایی که از یک کارخانه در سال 1311 به 22 کارخانه در سال 1337 افزایش یافت.»

طبق آمار کتاب جغرافیا و اسامی دهات کشور ، در سال 1329 کارخانه چرم سازی همدان با 90 کارگر ، 15 تن پادوش گاوی ، 45 تن رویه و 38 تن چرم سراجی تولید می کرده است که بعد از ورشکستگی ، زمین و ساختمان ها به تملک دانشگاه بوعلی سینا درآمد.
سپس کارخانه تولید سالامبور و چرم حاج محمد شهباز راه اندازی شد.

برای مثال چارلز عیسوی در کتاب تاریخ اقتصاد ایران می نویسد: «تولید چرم در شهر کوچک همدان رواج زیادی دارد ، زیباترین چرم همدان در آنجا برای دوختن کفش تولید می شد و چرم مرغوب ساغری هم از پوست الاغ با رنگ سبز به عمل می آید که از رنگ هایی که از اکسید مس بدست می آید تولید می شود.

اما با گذشت زمان دباغخانه های همدان از بین رفتند و از 45 کارگاه دباغی سنتی شهرستان همدان ، هم اکنون 4 کارگاه در مناطق دباغخانه ، قانتور، نایب احمد و میدان امام حسن وجود دارد که کیفیت چرم های آنها قابل مقایسه با چرم های قدیمی نیست زیرا دباغهای جدید تجربه دباغهای قدیمی را ندارند، از پوست های برگشتی کارخانه های ماشینی استفاده می کنند و مراحل تولید را بطور کامل و با مدت زمان لازم به پایان نمی رسانند.

همچنین از بازار قدیمی کفش دوزخانه همدان که زمانی جز محصول هنرمندان چرم ساز همدانی در آن محصول دیگری یافت نمی شد اکنون به بازاری مناسب برای فروش کفش های چین ، ترکیه ، ایتالیا و ... تبدیل شده است و اینک این بازار تاریخی تنها با دستان پینه دوز امیدعلی کاظمی پیشکسوت چرم استان ، کاوشیان و علیزاده تاریخ گذشته را به نسل جوان یادآوری می کند.

با وجود این‌ پیشینه کهن ، این صنعت دست ساز اما چندان با پیشرفت ها و فناوری های روز همگام نبوده و در سال‌های اخیر نیز با وجود پیشرفتهای‌ این صنعت در جهان ، فعالان این حوزه در کشور و به خصوص استان همدان با چالش‌هایی برای توسعه این صنعت روبرو بوده اند و برای پیدا کردن جایگاه خود در بازارهای داخلی و بین المللی راهی طولانی در پیش دارند.

نگاهی به وضعیت دست اندرکاران این حرفه بیانگر تلاش مضاعف آنان در زنده نگهداشتن این صنعت در استان همدان است که انتظار می رود مسئولان استان قبل از آنکه این افراد با مشکل جدی مواجه شوند چاره اندیشی کنند.

یکی ‌از مشکلات تولیدکنندگان این محصول‌، نبود اتحادیه صنفی است که موجب شده واسطه‌ها و عناصر غیرمسئول و فرصت طلب اجازه فعالیت به کارگاه های سنّتی ندهند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تشکیل اتحادیه را مستلزم وجود حداقل هفت تعاونی هماهنگ دانست و گفت: در حال حاضر تعاونی های چرم در همدان فعال اند اما به علت نبود هماهنگی اتحاد بین هفت تعاونی صورت نگرفته است.

خانم عباسی افزود: با تلاشهای انجام شده از سال 1375 تاکنون با استفاده از هنرمندان پیشکسوت این رشته به هنر آموزان آموزش های لازم داده شده و تعداد کارگاه های تولید چرم به 586 کارگاه افزایش یافته است.

در سال 1370 ، 480 چرم کار در 30 کارگاه در استان همدان فعالیت می کردند.



هم اکنون، هزار و 148 نفر در استان همدان در 586 کارگاه فعال چرم در حال فعالیت هستند که بیشترین تعداد این کارگاه ها در شهرستان همدان با 246 کارگاه و 728 هنرمند است
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:جست و خیز گوسفندان در حیاط تنها خانه زندیه استهبان!, توسط نیما ذاکری سعید |

جست و خیز گوسفندان در حیاط تنها خانه زندیه استهبان!

گوسفندان از در و دیوار تنها خانه زندیه استهبان بالا می‌روند. این اتفاق درحالی می‌افتد که خانه تاریخی معزی در دست مرمت است. تصاویر گویای وضعیت اسفبار میراث‌فرهنگی در دنیای معاصر و بیانگر میزان توجه متولیان میراث‌فرهنگی کشور است.

خانه معزی استهبان، تنها بنای دوره زندیه در استهبان و شرق استان فارس محسوب می‌شود که هم اکنون دردست مرمت است. اما به‌گفته فعالان میراث‌فرهنگی، به‌دلیل نرسیدن مصالح مرمتی، کار مرمت به تعویق افتاده و فرصتی ایجاد شده تا گوسفندان از در و دیوار این خانه تاریخی بالا روند.
 
خانه تاریخی معزی درواقع تنها بنای مربوط به دوران زندیه است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، در چند سال اخیر، این بنا بارها مورد مرمت قرار گرفته تا از تخریب های عمقی جلوگیری شود اما ظاهرا در حین اقدامات مرمتی نیز قرار نیست خانه معزی از هجوم آسیب ها در امان بماند.
 
«رسول حاجی باقری» یکی از فعالان میراث فرهنگی استهبان در اینباره به CHN می گوید: «درحال حاضر اگر وارد خانه معزی شوید، حضور گوسفندان در این خانه این شائبه را ایجاد می کند که گویی وارد آغل شده اید. درحالی که این بنا متعلق به دوره زندیه و به لحاظ معماری در شرق استان فارس کاملا شاخص و منحصر به فرد است».
 
به گفته وی، در چند سال اخیر، خانه معزی چندین بار در دست مرمت قرار گرفت  که بیشتر این مرمت ها  در جهت جلوگیری از تخریب انجام شده،هم اکنون نیز مرمت پشت بام غربی بنا و سبک سازی آن، همچنین تعویض سنگ های ازاره دور تا دور حیاط در حال انجام است. 
 
وی ادامه داد: اما ظاهرا مدتی است که به دلیل نرسیدن سفارشات مربوط به مرمت، کار تعطیل شده و درواقع بهانه ای شده تا در نبود مرمت گران، خانه تاریخی تبدیل به آغل شود! البته شواهد نشان می دهد که نه مالک و نه میراث فرهنگی، اطلاعی در این رابطه نداشته اند!
 
حاجی باقری با اعتقاد براینکه، رئیس اداره میراث فرهنگی استهبان چندی پیش اعلام کرده بود که قرار است برای سرکشی از بنا معزی اقدام کند اما تماس با (مرمت گر) برای دراختیار گذاشتن کلید خانه بی نتیجه بوده است.
 
این فعال معتقد است، همین عامل و نبود پیمانکار در استهبان سبب شد که به محل مراجعه کرده و با گوسفندان مواجه شدیم. از قرار معلوم  پیمانکار در استهبان حضور نداشت و کلید خانه را در اختیار فردی گذاشته که دارای احشام بوده است. گوسفندان تقریبا در تمامی قسمت های بنا جولان می دادند و فضولات آن ها در محوطه بنا باقی می مانند!
 
گفته می شود،  تاکنون این خانه مسکونی نبوده و تنها در مواقع کار مرمت گران، خانه مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون نیز شکایتی توسط مالک مطرح شده و پرونده ای در دادگاه استهبان باز شده تا پیگیری های قضایی به عمل آید.
 
همچنین هماهنگی های لازم با اداره کل میراث استان فارس صورت گرفته و قرار است  روز سه شنبه 22/12/91 واحد حقوقی این اداره برای بررسی و ادامه کار به استهبان مراجعه کنند.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:فارس ميزبان جشنواره نوروزي عشاير کشور, توسط نیما ذاکری سعید |

 
 
 
 
 
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس از برگزاري جشنواره نوروزي عشاير کشور در فارس خبر داد.

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، قائم مقام رئيس سازمان و دبير ستاد تسهيلات سفرهاي استان فارس گفت: اين جشنواره با هدف معرفي هر چه بيشتر فرهنگ ها، آئين ها، آداب و رسوم عشاير و اقوام مختلف کشور در روزهاي آغازين سال نو از 28 اسفند ماه 91 تا 4 فروردين ماه 92 در شهر شيراز برگزار مي شود.

«فريدون فعالي» با اشاره به اعلام آمادگي گروه هايي از استان هاي گلستان، سيستان و بلوچستان، بوشهر، آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، لرستان، چهارمحال بختياري و کردستان گفت: گروه هاي عشايري و صنعتگران صنايع دستي اين استان ها در جشنواره نوروزي عشاير شرکت مي کنند و هر يک از اين استان ها يک شب برنامه هاي فرهنگي خود را تحت عنوان شب فرهنگ آن استان براي گردشگران و ميهمانان نوروزي اجرا مي کنند.

وي افزود: ميهمانان نوروزي فارس همچنين امسال شاهد حضور عشاير استان فارس در اين جشنواره خواهند بود و از نزديک در سياه چادرهاي عشايري با برنامه هاي بازي هاي محلي عشاير، مراسم علي خواني ني ريز، شاهنامه خواني شهرستان ممسني، شمشيرزني خورلارستان، طناب کشي، آوازهاي محلي، شعر خواني شعراي قشقايي، چوب بازي، دستمال بازي، نمايشگاه گياهان دارويي، پخت آش محلي و حلواي محلي آشنا خواهند شد.

«فريدون فعالي» در پايان خاطر نشان کرد: رويکرد سازمان در برگزاري اين جشنواره علاوه بر نمايش آيين ها و سنت ها، معرفي فرهنگ معنوي و رشادت هاي عشاير در طول دوران انقلاب اسلامي نيز است که برنامه تجليل از خانواده هاي شهداي عشاير، تقدير از روحانيون و نخبگان، شعرا و فرهيختگان عشاير نيز در طول جشنواره برگزار خواهد شد.

ثبت نام فقط تا 24 اسفند ماه

شماره تماس 09193714186 --02133540891

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در محل باغ موزه قصر

شروع نمایشگاه 25 اسفند الی 15 فروردین ماه 92

ساعت نمایشگاه 10 صبح الی 23

هر غرفه 12 متر مربع برای کلیه بچه های صنایع دستی هرغرفه مبلغ 350 هزار تومان

همراه با مراسم های رقص های محلی و آواز

همراه با سیاه چادر عشایری

قابل توجه هنرمندان که هر غرفه با اجرای ورک شاپ میباشد 

و از 5 فروردین ماه هر روز اجرای تئاتر

 

آیا مدرسه نور و صداقت احیا می‌شود؟

رویای نجات یادمان شکست میسیونرها در انبار عاج + عکس

انبار مخروبه دود زده‌ای در شمال عودلاجان است که داستان زندگی اش با همه بناهای تاریخی این محله فرق می‌کند. این مدرسه را میسیونرهای انگلیسی ساختند تا دانش‌آموزان ناف تهران از دینشان برگردند اما زهی خیال باطل. هیچ کدام از این دانش‌آموزان از دینشان برنگشتند. پس آن را منحل کردند. مدرسه انبار عاج شد و بعد هم در حریقی سوخت. حالا این یادمان دارد از خاطرات مردم ایران پاک می‌شود. یعنی امکان ندارد، با مرمت عودلاجان، این بنا هم جان تازه‌ای بگیرد؟

 سه راه امین حضور را که به سمت خیابان امیر کبیر  (چراغ برق سابق) بروید. روبروی کوچه شهید علیرضا جاویدی (حاج میرزا محمود وزیری سابق) مقابل مجتمع تجاری خلیج فارس با پلاک 117 رو به رو می‌شوید. پلاکی که اکنون متعلق به مخروبه‌ای بزرگ است اما اشتباه کنید. این بنا که 81 سال عمر دارد، زمانی مخروبه نبوده و داستان زندگی عجیبی داشته است.
 
این بنای مخروبه که بیشتر شبیه حلبی آبادی متعلق به روزگار فقر و فلاکت است به روایت بسیاری از تهرانی‌های قدیم زمانی برو و بیایی برای خودش داشته  و مدرسه‌ای معروف بوده است. مدرسه‌ای به نام نور و صداقت که در دهه 1310 هجری- خورشیدی (1931 میلادی)، در یک ملک استیجاری به مساحت 4609 متر مربع واقع در شرق چهاراه سرچشمه روبروی کوچه میرزا محمود توسط میرزا نورالله و میرزا جالینوس حکیم (از برزگان دین کلیمی) تأسیس شده است.
 
اینجا حلبی آّباد نیست. اینجا مدرسه تاریخی نور صداقت است که هم پای نخستین مدارس تاریخی تهران ساخته شده است
 
شهرام شهریار، دوستدار میراث فرهنگی که از قضا سفرنویس هم است، این مدرسه را همپای بسیاری از مدارس قدیم تهران می‌داند اما تجربه بازدید این روزهای اخیرش باعث شده، توصیه کند که به علت آتش سوزی سال و مخربه شدن به فکر بازدید از این مدرسه نباشید.
 
هرچند به گفته او، حالا که مسئولان اقدام به مرمت عودلاجان کرده‌اند، ای کاش که نگاهی هم به این مدرسه می‌انداختند و آن را هم جزو بناهای مرمتی می گذاشتند تا شاید یادمان تاریخی که از آن دوران به ما رسیده است، حفظ می‌شد.
 
مدرسه‌ رایگان برای فقرا تله بود
مدرسه نور و صداقت اوایل دوران پهلوی اول ساخته شد اما کسی نمی‌داند که چرا اسم آن شد، نور و صداقت. البته حدس زده می‌شود این نامگذاری به دلیل این بوده است که یکی از موسسان این مدرسه میرزا نورالله بوده است.
 
گفته می‌شود، مدرسه نور صداقت در ابتدای سال‌های فعالیتش ثبت نام رایگان می‌کرد و  پول و لباس و سایر لوازم مدرسه را به دانش آموزان محروم و قشرهای کم درآمد هدیه می‌داد. این مدرسه  6 کلاس ابتدایی  با ظرفیت (بین 120 تا 150) نفر دانش آموز به صورت مختلط داشت. آموزش دروس عبری جزو برنامه‌های درسی مدرسه نور صداقت بود و روزهای شبات تعطیل و در روزهای جمعه کلاس هایی تحت عنوان کانون شادی، (با اجرای برنامه های تفریحی اجرای نمایش و موزیک) جزو برنامه های آموزشی مدرسه بود. میس نورالله مسئولیت دختران دانش آموز را در این مجتمع عهده دار بود.
مدرسه نور و صداقت زمانی برای خودش کیا و بیایی داشت و هنوز زندگی آن دست خوش حوادث عجیب قرار نگرفته بود
 
شهریار می‌گوید که میرزا جالینوس و میرزا یعقوب و فرزندان میرزا نورالله بعدها مسیحی و پروتستانت شدند و میرزا جالینوس پایگاه کشیشی گرفت و در کلیسا روزهای یکشنبه پند بده بود و از روی انجیل سخنرانی می‌کرد. هرچند که این تغییر دین میرزا جالینوس به همین جا ختم نشد و شنیده شده که بعدها بهایی شده است.
 
اما بشنوید از خاندان حکیم، این خاندان از خاندان‌های متنفذ دوران قاجار و پهلوی و از نسل یک یهودی مهاجر به نام حکیم سلیمان‌ بوده که در زمان فتحعلی شاه قاجار به ایران کوچیده بودند. اعقاب او به نام حکیم حق نظر و حکیم موشه (مشه) پزشک خصوصی ناصرالدین شاه قاجار شدند.
 
به گفته شهریار، مدرسه نور صداقت به ظاهر برای بالا بردن سطح دانش و رفع نیاز های آموزشی فرزندان خانواده های یهودی ساکن محله عودلاجان تأسیس شده بود، اما از همان آغاز فعالیت ، هدف میسیونری پروتستان‌های انگلیس از ایجاد مدرسه نور صداقت، ترک دین موروثی و کشاندن تدریجی خردسالان به آیین مسیحیت بود.
 
حتی یک نفر دینش را ترک نکرد
داستان زندگی این مدرسه اما از یک جایی به بعد با بحران رو به رو می‌شود. می‌گویند که پروتستان های مسیحی انگلیس به موازات تبلیغات گسترده دیگر میسیونری های اروپایی در ایران برای جلب مسلمانان به مسیحیت، ابتدا از طریق تأسیس و توسعه مدارس نور صداقت در تهران و اصفهان در قالب مدرسه اختصاصی برای جامعه کلیمیان وارد عمل شدند. اما به دلیل فعالیت‌های مدارس آلیانس اسراییلیت (اتحاد) توسط جامعه جهانی یهود در ایران، تأسیس مجتمع فرهنگی اوتصر هتورا و ایجاد مدارس گنج دانش و ... باعث شد میسیونری پروتستان مدرسه نور صداقت را منحل اعلام کند، زیرا طی این مدت حتی یک نفر حاضر نشد که دین خودش را ترک کند.
 
یکی از افتخاراتی که برای این مدرسه می‌توان برشمرد، این است که پروین دولت‌آبادی شاعر و از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک در مدرسه نور و صداقت تحصیل کرده است.
 
میسیونرها می خواستند که دین دانش آموزان را تغییر دهند اما حتی یک دانش آموز هم دینش را تغییر نداد.  
 
از کارکنان مدرسه نور صداقت افراد زیر را می توان نام برد؛میرزا لطف الله و میرزا جالینوس حکیم (از موسسین اولیه مدرسه نور صداقت) رحیم بوستانی (معلم انگلیسی و ناظم مدرسه) خلیل شیرازی (معلم کلاس ششم) خانم هاداشییان (معلم کلاس اول) آقای شمطوب (معلم ریاضی) آقای ساقانی (معلم زبان عبری) آقای بیات (معلم ورزش) آقای ذهاب و خانم های تهرانی ، نصرت حکیم و ایران همت (معلم های مدرسه نور صداقت) مرتضی عشقی(مسئول تدارکات) عباس آقا (فراش مدرسه).
 
عمارت مدرسه نور و صداقت به صورت یک ساختمان دو اشکوبه و به صورت شرق به غرب و رو به جنوب احداث شده بود که راه ورودی به طبقات از دو راه پله شرقی و غربی امکان پذیر بود و به مرور زمان قسمت غربی عمارت مدرسه تخریب و با ایرانیت به صورت انبار در آمد و حیاط قسمت شرقی نیز به صورت روباز انبار یخچال فریزر، ماشین لباسشویی ، اجاق‌های گاز، تلویزیون، فرش و نیز قطعات و لوازم یدکی و.... شد. مدرسه نور و صداقت به نام انبار «عاج» شهره شد و خانواده سرایدار در عمارت باقی مانده از مدرسه نور و صداقت در شمال شرقی ملک ساکن شدند.
 
شعله‌های آتش نور و صداقت را بلعید
مدرسه نور و صداقت در حال دست و پنجه نرم کردن با هویت جدیدش به عنوان انبار بود که در ساعت 16 و 48 دقیقه روز سه شنبه 23 مرداد 1386 دچار حریق شد.ایستگاه‌های 1، 3 ، 4 ، 5 ، 9و 46 آتش نشانی خبر دادند: «ایستگاه‌های نجات یک و 9 نیز در محل آتش سوزی حاضر شده اند و یکی از بزرگترین آتش سوزی های پایتخت بدون کشته مهار شد و تنها خانواده سرایدار و دو نفر از آتش نشانان آسیب جزئی دیدند، بلافاصله به بیمارستان برده شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.»
 
روایت است که خسارات وارده بیش از حد تصور بود و متاسفانه به علت بیمه نبودن کلیه اجناس انبار ، شخصی که مدرسه نور صداقت را اجاره کرده بود، متواری شد. شدت خسارات به حدی بود که تاثیر زیادی در آن زمان روی کالاهای خانگی گذاشت و این اقلام تا مرز 10 درصد گران شدند.
 
وقتی مدرسه نور و صداقت در سال 86 در شعله های آتش سوخت، آتش نشانی اعلام کرد که یکی از بزرگترین حریق های آن سال اتفاق افتاده است
 
البته این آتش سوزی تبلیغی شد برای شرکت‌های بیمه و بیمه ایران اعلام کرد؛ 50 درصد خسارت بیمه گزاران به صورت علی الحساب در روزهای اولیه پرداخت شد و بیمه البرز هم اعلام کرد ؛ 6.000.000.000 ریال، خسارت علی الحساب پرداختی ظرف 72 ساعت از وقوع حادثه به بیمه گذاران پرداخت شد.
 
به گفته شهریار در حال حاضر به علت اینکه خسارت برخی از خسران دیده ها پرداخت نشده،  مدرسه به همان حالت نیم سوخته رها شده و مالکان کلیمی آن که در حال حاضر خارج از کشور حضور دارند، حاضر به فروش ملک به شهرداری شده‌اند، البته همان سرایدار قدیمی قسمتی از حیاط مدرسه نورصداقت را بار دیگر به انبار کرده است.
 
حالا سوال اینجاست که آیا شهرداری و سازمان میراث فرهنگی اقدام به خرید و مرمت این مدرسه می‌کند؟ تا شاید یادمان شکست میسیونرهای انگلیسی در محله عودلاجان برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران حفظ شود؟

فاطمه علی اصغر

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:قلعه ناصری, توسط نیما ذاکری سعید |

http://www.chn.ir/Images/News/Larg_Pic/11-12-1391/IMAGE634978136552269325.jpg

http://www.chn.ir/Images/News/Larg_Pic/11-12-1391/IMAGE634978136537137228.jpg

http://www.chn.ir/Images/News/Larg_Pic/11-12-1391/IMAGE634978136534173209.jpg

http://www.chn.ir/Images/News/Larg_Pic/11-12-1391/IMAGE634978136547433294.jpg

http://www.chn.ir/Images/News/Larg_Pic/11-12-1391/IMAGE634978136540413249.jpg

http://www.chn.ir/Images/News/Larg_Pic/11-12-1391/IMAGE634978136534173209.jpg

قلعه ناصری ایرانشهر پس از قلعه بمپور بزرگترین و مهمترین قلعه خشت گلی در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود. این قلعه سال ‪ ۱۲۶۴‬هجری شمسی به دستور ناصرالدین شاه قاجار طی هفت سال توسط استاد «حسین معمارباشی کرمانی» ساخته شد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:آب انبارهاي شهر نراق فرصتي براي سفر به اعماق تاريخ, توسط نیما ذاکری سعید |

 
آب انبارهاي شهر نراق فرصتي براي سفر به اعماق تاريخ
 
 
 
آب انبارهاي شهر نراق از بناهاي دوره قاجار که به دليل نزديک بودن به معماري کاشان از اصالت خاصي برخوردار هستند فرصتي مناسب براي سفر در تعطيلات نوروز 92 است.

نراق از سه محله تشکيل شده که هر کدام داراي مرکزيت خاص خود بوده و در اين مراکز مسجد، حسينيه، حمام و آب انبار مجزا وجود دارد؛ در حال حاضر آب انبار هر سه محله شهر نراق پايين، بالا و بازار پابرجا است و اکنون آب انبار محله بالا آبگيري و مردم از آب بسيار خنک و گواراي آن در ايام تابستان استفاده مي کنند.

آب انبار محله بالا که در مجاورت حسينيه و مسجد جامع نراق قرار دارد، توسط يکي از تجار شهر نراق به نام حاج «مهدي نراقي» ساخته شده؛ اين فرد از خيرين و افراد با نفوذ شهر نراق بوده و مجموعه حسينيه، کاروانسرا، مخزن، حوض آبگيري و دو بادگير و تاجرسراي ديدني نيز از او به يادگار مانده است.

محله پايين از قديمي ترين محله هاي شهر نراق است که مسجد امام حسن (ع) به عنوان قديمي ترين بناي شهر نيز در آن قرار دارد. در مجاورت اين مسجد فرد خيري به اسم حاج «عبد الباقي نراقي» نزديک به 180 سال پيش آب انبار و حسينيه اي را ساخته و براي حفظ و نگهداري آن مقداري زمين مرغوب کشاورزي خود را نيز وقف کرده است.

در حال حاضر اين بنا به همت افراد خير در حال بازسازي است و قرار است از مخزن آب آن به عنوان موزه آثار تاريخي شهر نراق استفاده شود تا گردشگران و مسافران با معماري آب انبارهاي قديمي و نحوه کارکرد آن ها آشنا شوند.

آب انبار محله بازار نيز در ورودي بازار ساخته و از دو آب انبار ديگر شهر کوچکتر است؛ اطلاعات خاصي از باني آن در دست نيست ولي به احتمال زياد به هنگام ساخت مجموعه بازار و کاروانسرا، مرحوم «شمس السلطنه نراقي» آن را براي استفاده مسافران و کاروان هاي تجاري احداث کرده است.
/
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:برپايي نخستين نمايشگاه سکه هاي تاريخي در تخت جمشيد, توسط نیما ذاکری سعید |

 
برپايي نخستين نمايشگاه سکه هاي تاريخي در تخت جمشيد
 
 
 
رئيس اداره ميراث فرهنگي ،صنايع دستي وگردشگري شهرستان مرودشت از راه اندازي نمايشگاه سکه هاي تاريخي با عنوان «زر و سيم» در ميراث جهاني تخت جمشيد خبر داد.

  به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس، «فرهاد کشتکار» با بيان اينکه اين نمايشگاه از آغاز سفرهاي نوروزي راه‌اندازي مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين نمايشگاه در محل پرديس تخت جمشيد به مدت 6 ماه برپا مي شود.

وي با اشاره به اينکه در اين نمايشگاه سکه و سنگ‌هاي قيمتي تاريخ قبل و بعد از اسلام به نمايش گذاشته مي شود،تصريح کرد: اين سکه‌ها گوياي فرهنگ و اقتصاد ده‌ها قرن پيش است که گردشگران مي‌توانند با بازديد از اين نمايشگاه با فرهنگ، اقتصادي و اجتماعي گذشته‌هاي دور و گذشتگان ايران آشنا شده و تاريخ پولي کشور را از قبل از اسلام تاکنون مشاهده کنند.

گفتني است نخستين سکه‌ها در ايام قديم از جنس طلا (دينار)، نقره (درهم) و مس ساخته شده و شکل همه سکه‌ها گرد نبوده است به طوريکه بعضي سکه‌هاي ايران قديم چند گوش‌اند و بعضي ديگر نيز ميله‌اي و به شکل يک ميخ يا سنجاق کوچک‌اند.

نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و گردشگری و تورهای مسافرتی و سوغات شهرستانهای کشور

محل نمایشگاه : کارخانه قدیم سعادت نساجان یزد

شماره های تماس :   6200270-0351 -------- 6212018-0351

همره : 09130997639

آقای شجاعی

برای اجاره غرفه با شماره های بالا تماس حاصل فرمائید 

تحویل غرفه 26 اسفند ماه و تخلیه غرفه ها 13 فروردین ماه

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در اصفهان , توسط نیما ذاکری سعید |

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروزی -ایران - اصفهان

محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان 6 لغایت 11 فروردین ماه

تلفن تماس 2606604-0311

همراه 09130082924

نمایشگاه سرمایه گذاری روز جمعه به پایان رسید و به تمامی دوستان و غرفه داران فرمودند فردا راس ساعت 14 برای جمع آوری وسایل به نمایشگاه بیایید

ساعت 14 بیش از صد هنرمند و غرفه دار با درهای بسته سالن های 40 و 41 و خلیج فارس و سالن 38 روبرو و در زیر باران و برف در جلوی در سالن به انتظار

دریغ دریغ : از آمدن یک مسئول و یا مدیر که جوابگوی بیش از دویست غرفه دار باشد همه آمدید و به به و چهچه تان را کردید و ژست هایتان را گرفتید و رفتید

جناب رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هنرمند شما را به خاطر گرفتن حق جمع آوری وسایل خود بازداشت میخواستن کنند تا به کی این توهین ها به قشر تلاشگر هنرمند و صنعتگر باید رواشود ؟ تا به کی هنرمندان را بازیچه دستان خود خواهید کرد هنرمندان تا ساعت 18 پشت دربها ایستاده و از این سو وبه آن سو میرفتند جناب دکتر ملک زاده چرا امروز گوشی های خود را جواب ندادید وقتی هنرمندان که از شهرستانهای دور آمده بودند و جا و پناهی برای ماندن نداشتند ، چرا جواب ندادید ؟ تا به کی قرار است به قشر هنرمند توهین زده شود و این گونه مورد تحقیر قرار گیرند ؟ 

گویا مجری نمایشگاه جناب آقای اکبری پول نمایشگاه را تسویه نکرده بودند و باید جنسهای هنرمندان را گرو کشی میکردند

آقایان هنرمند بازیچه دستانتان نیست

 


 

صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 ... 42 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.